Francuski automobilski koncern "Pežo Sitroen" i kineski proizvođač automobila "Čajna Čangan" postigli su dogovor da do 2012. godine ulože ukupno 1,2 milijarde dolara u izgradnju zajedničke fabrike u gradu Šenčen.Zajedničko preduzeće, osnovano na paritetnim principima, osim što će sklapati model "sitroen DS", plasiraće novi brend malotonažnih kamiona. Nova fabrika baziraće se na već postojećoj fabrici "Čangan". Očekuje se da će posle modernizacije, povećani kapaciteti fabrike proizvoditi 200.000 automobila godišnje.
Francuski automobilski koncern "Pežo Sitroen" i kineski proizvođač automobila "Čajna Čangan" postigli su dogovor da do 2012. godine ulože ukupno 1,2 milijarde dolara u izgradnju zajedničke fabrike u gradu Šenčen.
Zajedničko preduzeće, osnovano na paritetnim principima, osim što će sklapati model "sitroen DS", plasiraće novi brend malotonažnih kamiona. Nova fabrika baziraće se na već postojećoj fabrici "Čangan".
Očekuje se da će posle modernizacije, povećani kapaciteti fabrike proizvoditi 200.000 automobila godišnje.
"Pežo", najveći proizvođač automobila u Francuskoj i drugi po veličini u Evropi, primetno zaostaje za svojim konkurentima u zastupljenosti na kineskom tržištu, koje je prošle godine postalo najveće u svetu.
Samo 3,4 odsto prošle godine prodatih automobila u Kini proizvedeno je u fabrikama "Pežoa, dok je udeo "Dženeral Motorsa", recimo, bio 16,3 odsto, a "Folksvagena" 13,5 procenata.
"Pežo" računa da će posle puštanja u rad zajedničke fabrike povećati svoje prisustvo na kineskom tržištu automobila na osam odsto, mada precizan rok za postizanje tog cilja nije određen, prenosi agencija Blumberg.
Za sada "Pežo" ima zajedničku firmu sa kineskom kompanijom "Dongeng Motor". Kapaciteti fabrike u gradu Uhan, koja proizvodi modele "pežo 308" i "pežo 408", kao i "citroen C5", su praktično stoprocentno zaposleni.
"Čajna Čangan" je matična kompanija "Čongkuing Čangan Automobile" - kineskog partnera "Ford Motor Co.".